EPSON SP 9900 / 11880

EPSON STYLUS PRO 9900 / 11800

Wydruki atramentowe wykonujemy na wielkoformatowych drukarkach Epson Stylus Pro 9900 oraz Epson Stylus Pro 11880. Dzięki stosowaniu wyłącznie oryginalnych atramentów pigmentowych Epson UltraChrome™ HDR oraz Ultra Chrome™ K3 uzyskujemy najwyższej klasy wydruki, osiągając precyzyjne odwzorowanie kolorów i płynne przejścia tonalne.

Doskonałość obrazów zapewniają stosowane przez nas profesjonalne papiery typu FineArt oraz wysokiej klasy papiery fotograficzne.

Podłoża typu FineArt spełniają surowe normy archiwalne, dlatego też przy przestrzeganiu wskazanych przez producentów papieru warunków ekspozycji i przechowywania oraz odpowiedniej oprawy trwałość naszych wydruków sięga ponad 100 lat.


Maksymalna rozdzielczość wydruku: 2880 x 1440 dpi.
Maksymalna szerokość wydruku: 162 cm.

Profile ICC papierów udostępniamy na życzenie Klienta.

 

Dostępne papiery:

HAHNEMÜHLE (papiery typu FineArt, standard archiwalny)

 

Zobacz Jak przygotować plik do druku

Hahnemühle

Hahnemühle Photo Rag 188 g / 308 g

Photo Rag 188 g / 308 g to matowy papier typu FineArt. Bezkwasowy, jednostronnie powlekany, wykonany w 100% z bawełny. Wysoka jakość tego papieru zapewnia głęboką czerń, optymalnie stopniowane intensywne kolory oraz doskonałą rozdzielczość obrazów. Photo Rag to znakomite medium, które zyskało uznanie na rynku druków artystycznych i stanowi wyznacznik jakości oraz punkt odniesienia do innych papierów dostępnych na rynku FineArt.

 

Gramatura: 188 g/m2, 308 g/m2
Grubość: 188 g/m2: 0,30 mm, 308 g/m2: 0,48 mm
Jasność: 92,5%
Odcień bieli: biały
Maksymalna szerokość: 110 cm


Profil ICC: dostępny na życzenie Klienta

 

Cennik

Hahnemühle Photo Rag Ultra Smooth 305 g

Photo Rag Ultra Smooth 305 g to matowy papier typu FineArt. Bezkwasowy, wykonany w 100% z bawełny. Spośród innych papierów z rodziny Photo Rag wyróżnia się delikatniejszą fakturą i jaśniejszym odcieniem. Doskonale sprawdza się szczególnie w druku fotografii kolorowej, dobrze oddając wszelkie szczegóły.

 

Gramatura: 305 g/m2
Grubość: 0,48 mm
Jasność: 94,0%
Odcień bieli: biały
Maksymalna szerokość rolki: 150 cm


Profil ICC: dostępny na życzenie Klienta

 

Cennik

Hahnemühle Photo Rag Baryta 315 g

Photo Rag Baryta 315 g to błyszczący papier typu FineArt, wyprodukowany w 100% z bawełny. Jego struktura i gramatura porównywalna jest z podłożem fotograficznym typu barytowego. Wydruki charakteryzują się wysokim nasyceniem barw i doskonałymi przejściami tonalnymi. Papier gwarantuje uzyskanie głębokich czerni, a wydruki czarno-białe zyskują świetlisty blask do złudzenia przypominający obraz srebrowy.

 

Gramatura: 315 g/m2
Grubość: 0,39 mm
Jasność: 91,0%
Odcień bieli: biały
Maksymalna szerokość rolki: 162 cm

Profil ICC: dostępny na życzenie Klienta

Cennik

HAHNEMÜHLE GERMAN ETCHING 310 G

Papier German Etching 310 g to matowy papier typu FineArt o aksamitnie gładkiej powierzchni i delikatnej strukturze. Bezkwasowy, wykonany w 100% z α-celulozy. German Etching jest jednym z najbardziej popularnych mediów stosowanych na całym świecie do wydruku grafiki i fotografii. Szeroki gamut kolorystyczny oraz płynne przejścia tonalne zapewniają najwyższą jakość przy druku fotografii, w tym przy reprodukcji dzieł sztuki.

 

Gramatura: 310 g/m2
Grubość: 0,50 mm
Jasność: 91,5%
Odcień bieli: naturalnie biały
Maksymalna szerokość rolki: 110 cm


Profil ICC: dostępny na życzenie Klienta

HAHNEMÜHLE FINE ART BARYTA SATIN 300 G

FINE ART BARYTA SATIN to biały papier barytowy o satynowej powierzchni, wyprodukowany w 100% z alfa-celulozy. Dzięki swojej charakterystyce zapewnia wyjątkowe rezultaty tj. obraz z dużą przestrzenią barw i intensywnymi kolorami. Jest również idealny dla czarno-białej fotografii, umożliwia bardzo głęboką czerń (Dmax) oraz doskonałą ostrość obrazu. Nadaje się również do reprodukcji dzieł sztuki, spełniając najwyższe standardy archiwalności.

 

Gramatura: 300 g/m2
Maksymalna szerokość rolki: 111 cm


Profil ICC: dostępny na życzenie Klienta

Jak przygotować plik

Przygotowanie pliku do druku

1. Skalibrowanie monitora – praca na przygotowanym do obróbki komputerowej monitorze w 90% gwarantuje zgodność podglądu obrazu z naświetleniem. W naszym laboratorium pracujemy na oprofilowanym sprzęcie, a monitory skalibrowane są według standardu ISO 15076-1:2005.

2. Skonwertowanie obrazu do trybu RGB, 8 lub 16 bitów na kanał. Obrazy czarno-białe powinny być przygotowane w skali szarości (grayscale).

3. Zastosowanie profilu ICC wybranego papieru.*

4. Rozmiar: plik powinien być przygotowany w wielkości docelowej – skala 1:1.

5. Rozdzielczość: nie mniejsza niż 360 dpi.**

6. Format: TIFF (może być z kompresją LZW) lub JPEG (kompresja: najwyższa jakość / maximum quality).

7. Nazwa pliku: numer_nazwisko_imie_formatWydrukuWmm np. 005_kowalski_adam_297x420.

8. Pliki można dostarczyć nam osobiście, wysłać mailem za pomocą np. usługi WETRANSFER. W celu uszczegółowienia oraz potwierdzenia zlecenia skontaktuj się z nami.

 

* Profile ICC udostępniamy na życzenie Klienta. Nadawanie profilu ICC dotyczy głównie fotografii kolorowych, fotografie czarno-białe nie wymagają stosowania profili, ale powinny być zapisane w skali szarości.

Instalacja profilu ICC:

Po zapisaniu profilu ICC na komputerze należy najechać na niego kursorem i kliknąć prawym przyciskiem myszy.
Wybrać komendę „Zainstaluj profil".
W tym momencie profil zostanie zainstalowany na komputerze.
Jeśli program Photoshop był otwarty należy go ponownie uruchomić i nadać wybrany profil.

UWAGA! Większość prac związanych z obróbką komputerową fotografii zaleca się przeprowadzać na plikach w standardowej przestrzeni kolorystycznej (sRGB lub Adobe RGB), a w celu podglądu zgodności obrazu wyświetlanego na monitorze z naświetleniem używać opcji Soft Proofingu z docelowym profilem ICC.
Profil ICC należy nadawać na ostatnim etapie obróbki, a przed zapisem pliku zrobić kopię zapasową w przestrzeni standardowej. W razie wątpliwości z decyzją nadania profilu ICC prosimy dostarczyć plik w standardowej przestrzeni kolorystycznej (sRGB lub Adobe RGB).

 

** W przypadku wątpliwości prosimy nie powiększać lub nie zmniejszać rozdzielczości plików, aby laborant mógł mieć wgląd na ich rzeczywistą użyteczną rozdzielczość. Im większa źródłowa rozdzielczość pliku tym większe powiększenie jesteśmy w stanie wykonać zachowując wysoką jakość obrazu (np. z matrycy 3700 x 5600 pikseli możemy wykonać powiększenie dobrej jakości 100 x 70 cm, a z matrycy 2300 x 3500 pikseli format 30 x 45 cm).